فرزند-طالب-پدرم-اگر-جهاد-نمی‌کرد، اکنون-گدا-نبودم

پسر یک جنگجوی طالب در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، می‌گوید: پدرم اگر جهاد نمی‌کرد، حالا خیرات نمی‌خواستم و مکتب می‌رفتم.

به گزارش افغان نیوز: عزت‌الله در ویدیویی که توسط رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی در توییتر منتشر شده، می‌گوید که در منطقه «کچلاخ» زندگی می‌کند. کچلاخ، از ساحات مربوط به ایالت بلوچستان پاکستان، در نزدیکی شهر کویته است. 

این کودک که خود را از قوم نورزیی معرفی می‌کند، فرزند یک جنگجوی طالب است که پدرش را در جنگ از دست داده است.

عزت‌الله یک خواهر و یک برادر دارد، اما برادرش نیز مدت‌هاست مفقود شده است. او همراه با خواهر و مادرش با کاکایش زندگی می‌کند.

در این ویدیو، این کودک به فردی که با او گفتگو می‌کند، می‌گوید که مجبور است روزانه دوصد روپیه کار کند و به کاکایش تحویل دهد، در غیر این صورت، از خانه بیرون انداخته می‌شوند.

 وی که لباس چرکین و یخن‌دریده به تن دارد، می‌‌افزاید: ‌«اگر پدرم جهاد نمی‌کرد، حالا خیرات نمی‌خواستیم، لباس جدید می‌پوشیدیم و درس می‌خواندیم.»

رحمت‌الله نبیل با شریک‌سازی ویدیوی این کودک، در توییترش نوشته که این کودک، فرزند طالب است؛ اما کودکان مربوط به هردو طرف جنگ با همین وضعیت زندگی می‌کنند. 

او می‌گوید: «ما افغان‌ها اگر به جان خود رحم نکنیم و این جنگ را ناروا نشماریم و این جنگ بیگانه‌ها را خاتمه نبخشیم، تداوم این وضعیت چند نسل دیگر افغانستان را نیز تباه می‌کند.»

فرزند طالب: پدرم اگر جهاد نمی‌کرد، اکنون گدا نبودم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد